U způsobů využití chytrého televizoru Češi ještě stále tápají, u sledování se pravidelně se svou rodinou schází 2/3 z nich a pro více než 60 % je právě televizor synonymem pro ten pravý domácí odpočinek. To vše vyplynulo v rámci sociologického průzkumu, který si v listopadu k příležitosti uvedení nového lifestylového televizoru The Frame nechala vypracovat společnost Samsung na reprezentativním vzorku 525 Čechů ve věku 18 až 65 let.
Obývákům kraluje televizní stolek
Jako top prostor k umístění televizoru se však stále drží obývací pokoje, které jsou pro Čechy tím pravým synonymem k relaxu u sledování filmů, seriálů, televizního vysílání nebo sportovních přenosů. Pro 61 % z nich je navíc televizor tím nejdůležitějším objektem, ke kterému se upíná veškerá pozornost a mnohdy mu podléhá i zařizování zbytku místnosti. Jako nejčastější umístění pak Češi volí komodu nebo televizní stolek při zdi (68 %).
Češi ještě nepronikli do všech výhod chytrých televizorů
Chytrý televizor nyní vlastní téměř 60 % Čechů, dalších 25 % si ho navíc plánuje v blízké době pořídit. Z výsledků ale vyplývá, že chytrým funkcím ještě Češi na chuť příliš nepřišli a namísto jejich využívání v televizoru stále více spoléhají na svůj mobilní telefon. Může se to mnohdy zdát až škoda, protože dnešní chytré televizory mají nabídku aplikací skutečně širokou a vybere si z nich opravdu každý. Bez ohledu na to, jestli miluje hudbu, má rád YouTube videa, sleduje internetovou televizi a zpravodajství nebo hraje hry.
Téměř polovina (46 %) navíc televizor využívá jen jako kulisu při jiných činnostech, které během dne dělají ve stejné místnosti. A to dokonce i při usínání – ve své ložnici televizor preferuje 36 % Čechů s tím, že každý čtvrtý je zvyklý při zapnuté televizi usínat.
Poraďte se s odborníkem
Při zařizování nového bydlení se s bytovým designérem hned od začátku radí pouze 3 % lidí, dalších 11 % ale přiznává, že zpětně lituje rozhodnutí zařídit si vše sami s tím, že by interiér byl jistě promyšlenější, kdyby odborníka ke spolupráci přizvali.
7 zajímavých faktů o tom, jak Češi vnímají televizor
- Více než polovina Čechů má doma více televizorů. Nejčastějším místem je obývací pokoj, nejkurióznějším pak garáž nebo domácí tělocvična.
- Téměř 20 % Čechů na televizorech oceňuje a pravidelně využívá nejrůznější spořiče obrazovky, které mají mimo jiné za efekt i to, že vizuální dojem z místnosti nekazí velká černá plocha vypnuté obrazovky.
- Pro každého pátého Čecha představuje televizor designový objekt, kdy je při výběru vedle skvělých vlastností obrazovky neméně důležitý i celkový vzhled televizoru.
- Vedle klasického televizního vysílání vévodí našemu volnému času před chytrým televizorem videostreamovací aplikace, jako jsou Netflix a HBO Go.
- U věkové kategorie do 44 let je velice rozšířené využívání televizoru jako velké obrazovky k promítání obsahu z mobilního telefonu. Naopak lidé starší využívají svůj chytrý televizor stále jen jako prostředek ke sledování televizního zpravodajství.
- 13 % mladých Čechů do 15 let doma televizor nemá vůbec, pro vše potřebné si vystačí s kombinací počítače (laptopu) a mobilního telefonu.
- Zajímavý trend je pak možné sledovat i u kategorie 54–65 let, kdy má každý pátý Čech televizor umístěný mimo jiné i v kuchyni.
Zdroj: Samsung, výzkum k příležitosti uvedení nového lifestylového televizoru The Frame
Inspirace: Designový televizor, který se při vypnutí promění v obraz
Televizory Samsung vždy přinášely to nejlepší možné z hlediska technologií i designu. A právě v designu nyní zvedá pomyslnou laťku ještě výš s novým televizorem The Frame. Ten jde naproti aktuálním trendům a vedle špičkové kvality v zobrazení nabízí i perfektní způsob, jak televizor stylově a zároveň nenápadně umístit do jakéhokoliv prostoru. Jak na to?
Publikováno: 19. 11. 2019