Práce na zahrádce se neobejde bez kvalitního nářadí. Kutilům, kteří sledují pořady z dílny Prima Doma, je jistě povědomá značka HECHT, která náleží kvalitní a osvědčené zahradní technice. Ale je toho mnohem víc. O tom, co všechno se dá zvládnout pomocí širokého sortimentu HECHT, jsme si povídali se spolumajitelem a jednatelem společnosti Hecht Motors Janem Kovačkou.
Jaká je Vaše profesní cesta, která Vás zavedla ke „specializaci na zahradu“?
Vystudoval jsem Střední lesnickou – technickou školu dnes Českou lesnickou akademii Trutnov a po tehdy povinné vojně jsem založil společnost HECHT Motors, kterou vlastním dodnes. Takhle jednoduché to bylo! Ale je třeba říct, že už od svých sedmnácti let jsem s oblibou a stále s něčím obchodoval. Už od mládí jsem směřoval k tomu, že se stanu podnikatelem, a to se mi splnilo založením společnosti HECHT Motors.
Jaká je historie společnosti HECHT Motors?
Společnost vznikla v roce 1994, jako zastoupení německých, francouzských a italských značek. První výrobky pro zahradu s označením HECHT se začaly prodávat v roce 1998. Začali jsme s výkonnými elektrickými plotostřihy a motorovými pilami, postupně se sortiment velmi rychle rozrůstal spolu s tím, jak se zvyšovala poptávka po kvalitní zahradní technice. Dnes jsme největším distributorem zahradní techniky v České a Slovenské republice, což znamená mimo jiné, že ročně prodáváme přes 130 000 kusů elektrických a motorových sekaček. Zároveň jsme jedním z největších distributorů zahradní techniky ve střední Evropě, velmi dobře se prodává naše technika v Německu, ale daří se nám i mimo Evropu, například v Africe nebo Jižní Korey.
Co Čech, to zahrádkář. Z toho logicky plyne, že o nabídku zahradní techniky a nářadí u nás není nouze. Jak se snažíte vymezit vůči konkurenci?
Značka Hecht patří do střední třídy zahradní techniky a naší výhodou je, že dokážeme nabídnout zákazníkovi vždy něco navíc. Klademe velký důraz na design výrobků, za kterým stojí náš vlastní tým. Za všechny designové úpravy, které na našich strojích jsou zmíním například patentovaný tvar koleček na sekačky, který výrazně snižuje nabalování mokré trávy na kolečka. Naší velkou výhodou je pak nízká cenová hladina, kterou se nám daří držet díky velkému objemu výroby. V České republice je k říjnu 2020 otevřeno 39 vlastních prodejen Hecht – specialista na zahradu o minimální rozloze prodejny 500 m2, které zajištují záruční a pozáruční servis, a to každý den od 8 do 20 hodin. To je nespornou výhodou pro naše zákazníky.
Sekačky jsou patrně nejznámějším představitelem značky HECHT. Jaké další pomocníky najdou zákazníci ve vašem portfoliu?
Kromě kompletního sortimentu zahradní techniky a ručního nářadí nabízíme také zahradní nábytek, bazény a bazénové příslušenství, dále dílenské nářadí a vybavení, ale zaměřujeme se také na elektromobilitu. Velké úsilí věnujeme vývoji elektrokol, koloběžek, čtyřkolek a skútrů s akumulátorovým pohonem. Výsledkem našeho vývoje jsou tak například akumulátorové čtyřkolky homologované pro provoz na silnici, klasické elektroskútry, ale i skútry – tříkolky, které ocení především lidé se sníženou pohyblivostí. Jsme zvláště pyšní na naši elektrickou čtyřkolku, která prošla dvouletým vývojem a před uvolněním do prodeje musela projít složitou a nákladnou evropskou homologací pro běžný provoz.
Co by vám jako společnosti v dnešní situaci pomohlo?
Dlouhodobě se potýkáme s nedostatkem kvalitních lidí na trhu práce, a to ve všech segmentech, tedy v komunikaci se zákazníkem, distribuci a tak dále.
Nyní jsme v souvislosti s pandemií v nejisté situaci, ostatně jako mnoho dalších společností. Po šestadvaceti letech podnikání se náhle vše v březnu zastavilo, zavřely se obchody a začala se roztáčet spirála, která mnohé z nás mohla připravit o všechno, dokonce o střechu nad hlavou. Nyní na podzim 2020 se situace opakuje a nikdo z nás nezná budoucí vývoj. Takže nejen nám by rozhodně pomohlo, kdyby se svět vrátil do starých kolejí.
Publikováno: 12. 11. 2020