Úsporné a ekologické bydlení

Češi nechtějí zbytečně plýtvat energiemi. Náklady na bydlení redukují například úspornými spotřebiči, neváhají však ani rekonstruovat. Do popředí se dostává i ekologie a snaha příliš nezatěžovat životní prostředí. Lidé se také zajímají o ekologické dotace v oblasti bydlení.

Lidé preferují úsporné a zároveň ekologické bydlení (Zdroj: Depositphotos)

Češi se snaží ve svých domácnostech šetřit energiemi. Nejčastěji pomocí úsporných spotřebičů (69 %), ale také díky stavebním úpravám (58 %). Dále přijímají různá opatření na ekologičtější vytápění nebo na úsporu vody. Vyplývá to průzkumu, který si Raiffeisen stavební spořitelna nechala zpracovat u výzkumné agentury NMS Market Research.

Více než tři čtvrtiny lidí zohledňují při pořízení nemovitosti její energetickou náročnost. Naprostá většina kvůli finančním úsporám, tři čtvrtiny dotázaných ale uvedli, že jim jde i o zmírnění dopadů na životní prostředí,“ říká Lenka Molnárová, tisková mluvčí Raiffeisen stavební spořitelny.

Eko bydlení
Současné trendy v bydlení preferují ekologii a úsporu energií (Zdroj: Depositphotos)

Ti, kteří nemovitost již vlastní, pak přemýšlí nad tím, jak dosáhnout snížení její energetické náročnosti. Čtyři z deseti lidí zvažují rekonstrukci, díky které by byl jejich domov ekologičtější. Za tímto účelem mají zájem využít různé státní programy na podporu „zeleného“ bydlení – více než třetina lidí se někdy zajímala o ekologické dotace v této oblasti.

To, že Češi větší investice do svého bydlení dobře promýšlejí i s ohledem na finanční úspory a životní prostředí, je určitě dobrá zpráva. Takové úpravy, jako výměna oken, zateplení střechy, podlahy či obvodových zdí, modernizace vytápění a hospodaření s vodou, se vyplatí. Investice se časem vrátí díky úsporám na poplatcích za energie. Zároveň je na tento typ rekonstrukcí možné využít úvěr REKOpůjčka s uzavřením zdarma a mít tak vše nezbytné hotové ještě před další zimou,“ doplňuje Lenka Molnárová.

Zateplení
Zateplení domu i jeho vnitřních prostor zásadně ovlivní náklady na topení (Zdroj: Depositphotos)

Zdroj dat: NMS Market Research, vzorek 1 000 respondentů.
 

Publikováno: 9. 2. 2021

Jsme členy mediální skupiny Prima