Během letních měsíců bývají u obydlí největší hrozbou živelní pohromy. V souvislosti s tornádem, které na konci června pustošilo jižní Moravu, pojišťovny hovoří o miliardových škodách. Přívalové deště a silný vítr také napáchají každoročně nemalé škody. Jsou to také základní rizika, která by si lidé měli u svých nemovitostí pojistit. Podle Michala Šimona, manažera neživotního pojištění v ČPP, by lidé měli být u pojištění svého obydlí obecně velmi ostražití, aby na nějaké důležité riziko při sjednávání smlouvy nezapomněli. Anebo mohou využít nabídky ČPP, kde jsou u majetkového pojištění Domex+ pojištěni rovnou proti všem důležitým rizikům, pouze si jen vybírají vhodný pojistný limit.
Aby se letní měsíce nezměnily v noční můru, na co všechno by mělo pamatovat majetkové pojištění?
Obecně je možné říct, že pojištění majetku by mělo pamatovat zejména na všechna zásadní rizika, která mohou vést k totálnímu zničení nemovitosti. V situaci, kdy jsou lidé na daném obydlí závislí, ani není potřeba zmiňovat, jak je tato pojistná ochrana důležitá. Proto je třeba v pojistné smlouvě pamatovat kupříkladu na požár, vichřice či krupobití. Jsou to události, které potkávají majitelé domů neustále, často během letních měsíců. Smutným dokladem toho jsou ostatně škody z nedávných přírodních kalamit. Když už tyto živelní události udeří a nemovitost poškodí či rovnou zničí, v případě kvalitní pojistky lidé získají dostatek peněz na vybudování nového obydlí.
Setkáváte se v praxi s případy, kdy mají klienti svou nemovitost podpojištěnou?
Bohužel ano, protože stále mnoho lidí žije v přesvědčení, že jednou uzavřenou majetkovou smlouvu již není třeba měnit. Přitom je pravděpodobné, že v průběhu trvání pojistné smlouvy může dojít ke zvýšení hodnoty majetku nad úroveň, která byla v době jejího uzavření. Doporučujeme lidem, aby přibližně každé tři až pět let provedli vlastní „inventuru“ pojistných smluv a reálně vyhodnotili, zda pojištění odpovídá aktuální hodnotě jejich majetku. Z praxe víme, že mnoho lidí tento aspekt nevědomě podceňuje, a proto se snažíme sami aktivně oslovovat klienty, kteří mají u nás smlouvu starší 5 let a nabízíme jim úpravu pojistné smlouvy. Současně s tím mají klienti v rámci produktu DOMEX+ již při sjednání své smlouvy možnost sjednání automatické valorizace pojistné částky, kdy při správně stanovené vstupní pojistné částce by tato služba měla eliminovat právě vznik podpojištění.
A co když lidé při sjednávání majetkového pojištění některé riziko opomenou?
Naše pojištění majetku Domex+, které klientům nabízíme, je na trhu svým pojetím krytí jedinečné. U tohoto jednoduchého a přehledného pojištění jsou lidé vždy pojištěni proti všem aktuálně nabízeným pojistným rizikům a vyberou si jen pojistný limit, který jim bude vyhovovat. Na výběr mají ze tří variant – MINI, OPTI, MAXI. A tato konstrukce nás odlišuje od konkurence.
Když si tedy lidé u ČPP sjednají Domex+, co všechno vlastně získají?
Majetkové pojištění Domex+ v sobě zahrnuje vícero pojistných ochran. V rámci produktu je tak možné sjednat pojištění nemovitosti, pojištění domácnosti a k tomu i pojištění odpovědnosti. U majetkového pojištění je důležité se pojistit v takzvaných nových cenách, kdy v případě pojistné události si klient z vyplaceného plnění dokáže poškozenou nebo zničenou věc pořídit znovu. Zcela zásadní jsou ale dostatečné pojistné částky. A nelze opomenout ani asistenční služby, které jsou nedílnou součástí pojištění Domex+. Díky nim lidé běžně využívají instalatéry, topenáře, sklenáře, elektrikáře či jiné řemeslníky. Velmi cenné mohou být asistenční služby také v případě nějakých havárií v bytě či domě, kdy majitelé jsou pryč mimo domov, například na dovolené.
Publikováno: 19. 10. 2021