Češka, která již potřetí zdolala Dakar. Letos na slavném závodě startovala se Suzuki Samurai mezi „klasikáři“

Olga Roučková, která jako první Češka zdolala Ralley Dakar, si letos splnila svůj sen již potřetí. Tentokrát startovala v kategorii veteránů se Suzuki Samurai v kategorii classic. Dát dohromady starý automobil se jí podařilo díky zdatnému týmu, šikovným českým ručičkám i nářadí od značky Hecht.

Na Dakaru závodí i české ženy (Zdroj: Hecht)

Češka, která již potřetí zdolala Dakar

Olga Roučková Rallye Dakar absolvovala už potřetí, a pokaždé jej dokončila. Poprvé to bylo hned při premiéře na legendárním podniku v roce 2018, ještě v Jižní Americe, kdy se jí to v sedle čtyřkolky povedlo jako vůbec první Češce, která závod i dokončila. O rok později viděla cíl i za volantem buginy a nyní potřetí, a opět v odlišné kategorii, té nejmladší dakarské „Classic“, v níž jezdí historické vozy. Letos tak na slavném závodě startovala se Suzuki Samurai mezi „klasikáři“. A jak sama přiznává, prožila v historickém voze velké množství emocí.

Historické vozy z kategorie „Classic“ jedou oproti jiným kategoriím odlišnou a méně náročnou trasu, což však neznamená, že by to byla procházka růžovou zahradou
Historické vozy z kategorie „Classic“ jedou oproti jiným kategoriím odlišnou a méně náročnou trasu, což však neznamená, že by to byla procházka růžovou zahradou (Zdroj: Hecht)

Historické vozy z kategorie „Classic“ jedou oproti jiným kategoriím odlišnou a méně náročnou trasu, což však neznamená, že by to byla procházka růžovou zahradou. „Pořadatelé se asi nesvezli v těch starých šunkách, co my máme. Já tomu říkám šunky, protože jsou to opravdu stará auta. Očividně nemysleli na to, že s tímto strojem, jedna trojkou, ročník 99, ve feš-feši, opravdu jet osmdesátkou nemůžu,“ řekla Olga Roučková.

Společně jsme i s pomocí nářadí značky Hecht z absolutního šrotu postavili “závodní” speciál
Společně jsme i s pomocí nářadí značky Hecht z absolutního šrotu postavili “závodní” speciál (Zdroj: Hecht)

„Stále jsem ale měla na paměti, že i ta nejtěžší hodina v našem životě má jen 60 minut. Pro nás to bylo nejtěžších 8000 km, ale taky čas, který jsme strávili na dílně, kdy jsme společně i s pomocí nářadí značky Hecht z absolutního šrotu postavili “závodní” speciál. Samík to dokázal a my s ním, náš malinký Suzuki Samurai 1.3. dobyl Dakar! Odvážím si celkové 128. místo napříč kategoriemi v "klasikách".  A není se za co stydět. Začínali jsme v této kategorii od opravdové nuly. Jsem na náš tým hrdá za to, co všechno jsme dokázali. Nyní víme, že v příštím ročníku můžeme závodit se špičkou, že na to máme. A to je to nejdůležitější,“ dodává závodnice.

Při náročném závodě pomáhala pozitivní atmosféra celé kategorie
Při náročném závodě pomáhala pozitivní atmosféra celé kategorie (Zdroj: Hecht)

Při náročném závodě jí pomáhala pozitivní atmosféra celé kategorie. Startovní pole totiž nabízí velké spektrum zajímavých strojů i lidských příběhů. „Jejich story jsou neuvěřitelné. Jeli tam manželé, rodiny, taťka se synem. Je to něco neskutečného, a když si s nimi potom povídáte, sálá z toho život,“ hodnotí atmosféru závodu spokojeně Roučková.

HECHT: Jsme moc rádi, že jsme mohli týmu Czech Samurais v letošním ročníku poskytnout potřebné nářadí a vybavení
HECHT: Jsme moc rádi, že jsme mohli týmu Czech Samurais v letošním ročníku poskytnout potřebné nářadí a vybavení (Zdroj: Hecht)

„Jsme moc rádi, že jsme mohli týmu Czech Samurais v letošním ročníku poskytnout potřebné nářadí a vybavení a stali se tak jeho pomyslnou součástí v tomto jedinečném závodě,“ uzavírá Jan Libánský, specialista marketingu společnosti Hecht Motors.

Publikováno: 7. 2. 2022, Autor: Redakce , Profil autora: Redakce

Jsme členy mediální skupiny Prima