Pacienti s akutními stavy se už nemusí obávat, že se budou hodiny marně snažit dovolat na přetížené telefonní linky lékařů. Emmy vytvořila skupina šesti lékařů pod vedením MUDr. Ondřeje Sobotky. Emmy v ordinacích pomáhá s běžnou administrativou. V současnosti odbaví až tisíc požadavků denně přímo od pacientů.
Eliminuje tak desítky telefonátů denně a pokud je potřeba, telefonát i sama vyřídí.
Kdo je sestra Emmy?
„Při své práci praktického lékaře jsem se vždy snažil maximálně využít moderní technologie a hledat efektivní způsob vedení praxe. Narážel jsem při tom na nedostatečnost a neflexibilitu stávajících medicínských softwarů a nevhodnost otevřených řešení. Emmy je pro mě realizací, jak tuto mezeru vyplnit,“ popisuje MUDr. Ondřej Sobotka, zakladatel a vedoucí lékař Emmy.
Software vyvinuli lékaři pro lékaře
Tým českých praktických lékařů a vývojářů měl už od začátku celého projektu jasný cíl, pomoct ordinacím zjednodušit a urychlit administrativu tím, že tuto zdlouhavou práci přenesou na software, který zvládne pracovat efektivně a samostatně. Výsledkem je sestra Emmy, která se dokáže postarat o komplexní komunikaci s pacienty během pár minut. Vyřídí žádost o recept, objednání na prohlídku, či jen rychle a bezpečně předá informace. Díky nové technologii hlasového robota navíc nyní zvládne vyřídit i telefonáty s pacienty. Sestrám a lékařům tak dokáže ušetřit až 2 hodiny denně.
Software, který vytváří Emmy, byl vyvíjen na základě připomínek od lékařů pilotních ordinací, kteří se v druhé polovině roku 2020 do projektu zapojili a pomáhali tak utvářet finální podobu sestry Emmy. „Tyto ordinace se následně rozhodly investovat do Emmy nejen svůj čas, ale i finance. Tím dokazují, jak moc nástroj, jako je Emmy, ordinacím chyběla,“ říká MUDr. Ondřej Sobotka.
Emmy oslavila narozeniny očkováním
Význam virtuální sestry Emmy ukázal především poslední rok, kdy ordinace praktiků a pediatrů čelily náporu pacientů s onemocněním Covid-19 a požadavky na očkování. Právě rok svého fungování oslavila Emmy novou funkcí, díky které se mohou pacienti objednávat na posilující dávky očkování. „Po cestě ze školení jsem při cestě vlakem jen tak mimochodem objednal 40 pacientů na očkování. Pecka! Před 2 lety sci-fi!” pochvaluje si možnost oslovit pacienty prostřednictvím SMS lékař využívající Emmy ve své praxi u Brna, MUDr. Ivo Nečesánek. Celý proces je díky Emmy jednodušší a rychlejší.
Implementaci zvládnou lékaři i pacienti
Emmy je možné nasadit na dálku, a to zhruba do jedné hodiny. Software je připravený pracovat v každé ordinaci, a proto není nutné se bát dlouhého nastavování a tvoření automatických odpovědí či dotazníků pro pacienty. Jediné, co je potřeba, je vybrat si z nabídky už připravených šablon, které jsou pro danou ordinaci vhodné, a v systému je lze začít okamžitě využívat v komunikaci s pacienty. Základní balíček služeb virtuální sestry si ordinace může pořídit už od 990 Kč za měsíc, což je pro ordinaci, ve srovnání se sestrou na částečný úvazek, jen malý náklad navíc.
Stejně tak je komunikace se sestrou Emmy jednoduchá a intuitivní pro pacienty, a to i pro starší ročníky. „Hodnocení činnosti virtuální sestry Emmy je velmi jednoduché. Za krátkou dobu jejího využívání plní všechno, co bylo potřeba z hlediska péče o můj zdravotní stav. Z toho důvodu jsem přesvědčen, že i nadále bude plnit úkony, pro které byla vytvořena,” podělil se o svou zkušenost seniorský rekordman, 93letý pacient ZL z Kralup nad Vltavou.
Zdroj informací: sestraemmy.cz
Publikováno: 11. 3. 2022, Autor: Redakce , Profil autora: Redakce