V Česku jsou nejen muži milovníky piva, ženy jim zdatně konkurují

Češi jsou národem pivařů, marná sláva. České pivo má v celém světě jméno. Zlatavý mok preferují nejen muži, ale také některé ženy. K tomuto trendu přispívá široká nabídka piv, ze které si vybere opravdu každý... nebo každá?

V současnosti přibývá žen, které se věnují pivovarnictví (Zdroj: Plzeňský Prazdroj, a.s.)

Na pivo nebo na víno? Jakou odpověď zvolí čeští muži, je celkem jasné. Velká většina z nich – 86 % – dává přednost tomu zajít si s přáteli na oblíbený čepovaný ležák, nebo výčepní desítku. Pivo ale jako první volbu před vínem označila v aktuálním průzkumu překvapivě i nadpoloviční část žen – konkrétně 52 %. Co za tímto výsledkem stojí?

Podle expertů to je zejména výrazně se rozšiřující nabídka piv na trhu – od těch nealkoholických až po pivní speciály. Ženy totiž rády experimentují a zkoušejí stále nové chutě a k tomu jim pivovary nabízejí stále více příležitostí. K zájmu žen o pivo ale pomáhá i to, že české restaurace a hospody jsou útulnější než dříve, nabízejí služby i čepovaná piva ve stále vyšší kvalitě.

Za výrazným zájmem o čepované pivo, a to i u žen, stojí z velké části rostoucí kvalita nabízených služeb v hospodách a restauracích. Sedm z deseti lidí oceňuje, že tuzemské hospody jsou v porovnání s minulostí útulnější. A přes 72 % dotazovaných pozitivně hodnotí, že se v hospodách zlepšila čistota. Právě útulnost a čistota podniků jsou pro ženy zásadními důvody, podle čeho si vybírají restauraci či hospodu – umístily se na druhém a třetím místě. Nejdůležitější při volbě provozovny je pak pro ženy nabídka kvalitních jídel. U mužů dominuje kvalita čepovaných piv, následují kvalita jídel a útulnost podniku.

Pivo je oblíbeným tradičním nápojem
Pivo je oblíbeným tradičním nápojem (Zdroj: Plzeňský Prazdroj, a.s.)
K zlepšování pivní kultury výrazně přispívá i Plzeňský Prazdroj, který se trvale stará o to, aby hosté měli důvod se do hospod vracet. Majitelům a provozovatelům podniků pomáhá zlepšovat služby, radí jim s úpravou exteriéru i zlepšením vybavení interiéru. A především školí personál v oblasti péče o pivo a čepování „Jen loni jsme proškolili 1 700 tuzemských hospod a restaurací, ve kterých jsme posunuli kvalitu čepování na skvělou úroveň. Dnes už pro téměř polovinu podniků, kterým napřímo dodáváme pivo, je samozřejmostí čistá, mokrá a studená sklenice a pivo s krémovou pěnou, které po napití kroužkuje,“ říká Vojtěch Homolka, vrchní obchodní sládek z Prazdroje.

Rostoucí atraktivitu podniků potvrzuje i průzkum pivovaru, přes 60 % dotázaných dnes vnímá hospody jako přátelštější prostředí pro ženy a 65 % pak uvedlo, že hospody jsou mnohem více otevřené návštěvám celé rodiny.

Rozdíly mezi pohlavími ale přece jen u piv jsou: zatímco muži dávají přednost ležákům a v pivu oceňují výraznou hořkost, ženám hořkost tolik neimponuje a raději si dají desítku. Oblíbenější u žen jsou i piva s příchutěmi – před těmi klasickými je preferují čtyři z deseti respondentek, to je dvakrát více než u mužů. Více žen než mužů také pije piva nealkoholická. Obě pohlaví se ale na jednom jasně shodnou – pivo má být řádně vychlazené.

A rostoucí obliba piva mezi ženami se přelévá i do jejich zvýšeného zájmu o tradičně mužské obory spojené s výrobou piva. „Z vysokých škol dnes přijímáme polovinu mužů a polovinu žen. Zastoupeny jsou i v dříve typických mužských odvětvích, jako jsou logistika, výroba nebo obchod. Dávno už neplatí, že je pivovarnictví výsadou můžu,“ dodává Ivana Pavlíčková, manažerka pro řízení talentů pivovarnické společnosti.

Zdroj informací: Plzeňský Prazdroj, a.s.

Publikováno: 19. 3. 2023, Autor: Redakce , Profil autora: Redakce

Jsme členy mediální skupiny Prima