Gorenje spouští sérii edukačních koncertů pro školáky s důrazem na mladší školáky po celé České republice. Cílem těchto koncertů pro školáky je pomocí zábavných aktivit a her naučit děti, že čerstvá zelenina a ovoce jsou nedílnou součástí vyváženého jídelníčku a že konzumace těchto potravin je moderní a trendy.
Kampaň se zaměřuje na mladší školáky po celé České republice, které chce zábavnou formou naučit, že čerstvá zelenina a ovoce do jídelníčku patří, a že jíst zeleninu a ovoce je „in“. Jde o aktivační část širší kampaně s mottem „s Gorenje SE TO vychladí a vitaminy se neztratí“. Kampaň parafrázuje oblíbené úsloví „SE TO“ udělá, které možná slýcháte i vy doma, když zrovna není vůle se zapojit do domácích prací. Spotřebiče Gorenje jsou totiž navržené právě tak, aby většinu práce zastaly samy a žádná domácí práce nebyla zbytečná věda.
Tato edukační kampaň je součástí širší iniciativy s mottem "s Gorenje SE TO vychladí a vitaminy se neztratí". Tímto sloganem se odkazuje na populární frázi "SE TO udělá", kterou mnozí znáte z domova, když se nemáte náladu zapojit do domácích prací. Spotřebiče Gorenje jsou navrženy tak, aby zvládaly většinu práce samy a aby žádná domácí práce nebyla obtížná nebo složitá.
Konečně je tu nová sezóna a s ní i lokální zelenina a ovoce plné chuti a vitaminů. Ty se v nových chladničkách GardenFresh rozhodně neztratí. Někdy je ale těžké přesvědčit děti, že je zelenina chutná a je třeba ji pravidelně jíst. Proto Gorenje pořádá během června edukační koncerty pro školáky po celém Česku a učí děti zdravě jíst.
Do škol dorazí parta profesionálních hudebníků, která vysvětlí malým divákům formou chytlavých písniček zásady správného stravování. Děti se během představení seznámí i s hudebními nástroji a mohou si je samy vyzkoušet; třeba si zahrát na elektrickou kytaru.
Z písniček ve stylu od rocku až po country se holky a kluci dozvědí, že „Zelenina není jenom pro mimina“ nebo že „Kdo svačí, ten na všechno stačí“, mohou si zazpívat chytlavé refrény a zatancovat si se zeleninovými maskoty. Spolu si užijí dopoledne plné zábavy i edukace podané záživnou, dětem přirozenou formou hry.
Děti si odnesou i drobné dárky, které jim budou připomínat třeba to, že je důležité se nasvačit a nezapomenout přitom na čerstvou zeleninu a ovoce. Zábavné učení může pokračovat i doma - rodiče mohou dětem stáhnout z webu i pracovní listy a společně sestavit zdravou snídani nebo správně prostřít stůl.
Od června až do konce srpna si navíc budou moci všichni, kdo si koupí některou z vybraných chladniček Gorenje GardenFresh, pořídit i jakýkoliv malý domácí spotřebič se slevou 80 %.
Akce podporuje nejen zájem dětí o zdravé stravovací návyky, ale také nabádá k lepšímu hospodaření s jídlem. Věděli jste, jak moc se u nás plýtvá? Podle nedávného průzkumu Mendelovy univerzity v Brně skončí v popelnicích domácností v průměru asi 38 kg potravin na osobu za rok, o hodně více pak u bytových domů na sídlištích, kde skončí v komunálním odpadu skoro 54 kg jídla. Nejvíce se v domácnostech plýtvá ovocem a zeleninou.
Na vině často nejsou jen „velké oči“ a nákupy nad rámec rozumné spotřeby, ale i špatné podmínky uchovávání zeleniny a ovoce, které se zkazí dřív, než dojde užitku. Velkou část vyhozené zeleniny i ovoce by přitom šlo zachránit správným skladováním. I na to upozorňuje nová kampaň Gorenje.
Zdroj informací: Gorenje
Publikováno: 22. 6. 2023, Autor: Redakce , Profil autora: Redakce