Košík představil boj za levnější potraviny. Zlevnil tolik zboží, kolik nabízí běžný supermarket, a produkty do slev si zákazníci navrhují sami

Věděli jste, že v běžném supermarketu najdete cca 4 500 položek zboží? Stejný počet nabízí Košík.cz za zvýhodněné nebo akční ceny. O tom, jaké zboží se v akčních nabídkách objeví, přitom rozhodují přímo zákazníci Košíku. Každý z nich může nominovat až 20 produktů, ze kterých se vybírají zvýhodněné produkty do sekce „Více za méně“. Košík dělá vše pro to, aby jeho zákazníci 3% snížení sazby DPH u potravin skutečně pocítili. Nabídka množstevních slev se zdvojnásobuje na 3 000 produktů a akční ceny dosahují průměrné slevy 30 %. V průběhu ledna se navíc ve zvýhodněných nabídkách objeví celá polovina všech nabízených potravin.

Velký online nákup na Košík.cz vás rozhodně nezruinuje (Zdroj: Depositphotos (https://cz.depositphotos.com))

Nabídka akčního zboží, kterou na leden Košík připravil, je rekordní. Nejzásadnějším rozšířením prošla sekce „Více za méně“, která nyní nabízí celých 3 000 produktů. Mechanismus je jednoduchý: čím více produktů zákazník nakoupí, tím nižší je cena jednoho kusu. Její nabídka je volena tak, aby na základě aktuální zkušenosti co nejvíce reprezentovala nákupní košík běžné české domácnosti. Nechybí v ní základní potraviny, nápoje, ale také drogerie, mycí prostředky, dětské zboží nebo například krmiva pro domácí mazlíčky.

 „Naším cílem je být jednička na velké nákupy. A chceme, aby u nás velký nákup vždy znamenal levný košík. Běžný zákazník, který využívá naši širokou akční nabídku, již nyní nakupuje s více než 30% slevou a zvýšení počtu množstevních slev přináší další vítané zvýhodnění. To je skvělá příležitost jak pro naše pravidelné zákazníky, u kterých velké nákupy tvoří stále větší část objednávek, tak pro nové a občasné zákazníky, kteří na Košíku nakupují především ve velkém,“ vysvětluje Ivan Utěšil, CEO Košík.cz.

„Jako česká firma si uvědomujeme, jak složitý je pro zákazníky start do nového roku. V lednu u nás proto najdou za akční nebo zvýhodněnou cenu tolik zboží, jako bychom zlevnili celý běžný supermarket. A zákazníkům nasloucháme. To, na čem budou šetřit, mohou ovlivnit svými návrhy české domácnosti samy,“ dodává.

Každý ze zákazníků totiž může nominovat zhruba dvacítku libovolných produktů, ze kterých bude Košík v následujících týdnech vybírat novinky do sekce „Více za méně“. Dohromady by se mohlo jednat až o několik stovek položek vybraných přímo českými domácnostmi, které rekordní nabídku doplní.

Nakupujte z pohodlí domova
Nakupujte z pohodlí domova (Zdroj: Košík.cz, s. r. o.)

Jak se mění přístup českých domácností k velkým nákupům?

Zhruba 68 % nákupů patřilo na Košíku v roce 2023 mezi „velké“ – obsahovaly nad 45 nakoupených položek a cenu přesahující 1 200 korun. Meziročně jejich počet stoupl o více než 5 %.  

Jak se od ledna na Košíku mění ceny potravin?  

Velká řada dodavatelů od ledna 2024 zdražila a ceny některých potravin proto mohou paradoxně stoupnout víc, než o kolik je zlevní změna sazby DPH. Košík proto hledal cesty, jak snížit ceny zboží dlouhodobě. Jedním z řešení, které je atraktivní pro zákazníky a udržitelné pro dodavatele, je umožnit nakupovat zboží za nízkou cenu ve velkém. Výsledkem je právě zmiňovaných rekordních 3 000 položek, které jsou nabízeny v sekci „Více za méně“. 

Zároveň se tím i přes zdražování podařilo část dodavatelů zapojit do programu výhodných cen, a díky tomu můžeme v průběhu měsíce ledna postupně nabídnout zákazníkům akční cenu až na polovinu všech potravin.

Zdroj informací: Košík.cz, s. r. o.

Publikováno: 12. 1. 2024, Autor: Redakce , Profil autora: Redakce

Jsme členy mediální skupiny Prima