Věděli jste, že v běžném supermarketu najdete cca 4 500 položek zboží? Stejný počet nabízí Košík.cz za zvýhodněné nebo akční ceny. O tom, jaké zboží se v akčních nabídkách objeví, přitom rozhodují přímo zákazníci Košíku. Každý z nich může nominovat až 20 produktů, ze kterých se vybírají zvýhodněné produkty do sekce „Více za méně“. Košík dělá vše pro to, aby jeho zákazníci 3% snížení sazby DPH u potravin skutečně pocítili. Nabídka množstevních slev se zdvojnásobuje na 3 000 produktů a akční ceny dosahují průměrné slevy 30 %. V průběhu ledna se navíc ve zvýhodněných nabídkách objeví celá polovina všech nabízených potravin.
Nabídka akčního zboží, kterou na leden Košík připravil, je rekordní. Nejzásadnějším rozšířením prošla sekce „Více za méně“, která nyní nabízí celých 3 000 produktů. Mechanismus je jednoduchý: čím více produktů zákazník nakoupí, tím nižší je cena jednoho kusu. Její nabídka je volena tak, aby na základě aktuální zkušenosti co nejvíce reprezentovala nákupní košík běžné české domácnosti. Nechybí v ní základní potraviny, nápoje, ale také drogerie, mycí prostředky, dětské zboží nebo například krmiva pro domácí mazlíčky.
„Naším cílem je být jednička na velké nákupy. A chceme, aby u nás velký nákup vždy znamenal levný košík. Běžný zákazník, který využívá naši širokou akční nabídku, již nyní nakupuje s více než 30% slevou a zvýšení počtu množstevních slev přináší další vítané zvýhodnění. To je skvělá příležitost jak pro naše pravidelné zákazníky, u kterých velké nákupy tvoří stále větší část objednávek, tak pro nové a občasné zákazníky, kteří na Košíku nakupují především ve velkém,“ vysvětluje Ivan Utěšil, CEO Košík.cz.
„Jako česká firma si uvědomujeme, jak složitý je pro zákazníky start do nového roku. V lednu u nás proto najdou za akční nebo zvýhodněnou cenu tolik zboží, jako bychom zlevnili celý běžný supermarket. A zákazníkům nasloucháme. To, na čem budou šetřit, mohou ovlivnit svými návrhy české domácnosti samy,“ dodává.
Každý ze zákazníků totiž může nominovat zhruba dvacítku libovolných produktů, ze kterých bude Košík v následujících týdnech vybírat novinky do sekce „Více za méně“. Dohromady by se mohlo jednat až o několik stovek položek vybraných přímo českými domácnostmi, které rekordní nabídku doplní.
Jak se mění přístup českých domácností k velkým nákupům?
Zhruba 68 % nákupů patřilo na Košíku v roce 2023 mezi „velké“ – obsahovaly nad 45 nakoupených položek a cenu přesahující 1 200 korun. Meziročně jejich počet stoupl o více než 5 %.
Jak se od ledna na Košíku mění ceny potravin?
Velká řada dodavatelů od ledna 2024 zdražila a ceny některých potravin proto mohou paradoxně stoupnout víc, než o kolik je zlevní změna sazby DPH. Košík proto hledal cesty, jak snížit ceny zboží dlouhodobě. Jedním z řešení, které je atraktivní pro zákazníky a udržitelné pro dodavatele, je umožnit nakupovat zboží za nízkou cenu ve velkém. Výsledkem je právě zmiňovaných rekordních 3 000 položek, které jsou nabízeny v sekci „Více za méně“.
Zároveň se tím i přes zdražování podařilo část dodavatelů zapojit do programu výhodných cen, a díky tomu můžeme v průběhu měsíce ledna postupně nabídnout zákazníkům akční cenu až na polovinu všech potravin.
Zdroj informací: Košík.cz, s. r. o.
Publikováno: 12. 1. 2024, Autor: Redakce , Profil autora: Redakce