Výběrový veletrh interiérového designu DESIGN SHAKER, který se koná ve dnech 11. až 14. dubna v PVA EXPO PRAHA, s sebou první den konání přináší i konferenci MATERIÁL + TREND. Tato událost pro interiérové designéry, architekty, výrobce a prodejce nábytku a další profesionály z oboru představí také významné řečníky. Jedním z nich je expertka Judith Van Vliet, mezinárodní autorita v oblasti barevného poradenství a trendů „The color authority“. Judith letos spolupracovala na definování trendů pro veletrh Heimtextil ve Frankfurtu nad Mohanem a pro českou konferenci si připravuje téma Jak se tvoří takzvané color cards, respektive jak je tvořila pro značku Trevira. Kde hledá inspiraci a jaká je aktuální nejvýznamnější trendová barva?
Jak byste popsala slovo „trend“?
Trend lze označit jako specifický pohyb nebo změnu chování v určité skupině lidí, na konkrétním trhu nebo odvětví. Je možné jej charakterizovat také jako přednost před konkrétním produktem, službou nebo v mém případě před konkrétní barevností. Trendy jsou vždy spojené s potřebou nebo hodnotou této skupiny spotřebitelů a jsou silně ovlivněny vnějšími faktory. Trendy lze rozdělit také dle různých časových úseků a důležitosti na mega trend (nad 10 let), makro (5–10 let) nebo mikro (od 1 do 5 let).
Kdy jste se začala zajímat o barvy a jaká byla vaše cesta k nim?
Měla jsem velmi zajímavou a nečekanou cestu k barvám. Pracovala jsem na pozici „product planning“ ve společnosti Kawasaki Motors Europe v Nizozemsku. V rámci této práce jsem se zúčastnila evropské konference Color Marketing Group v Berlíně v roce 2007. To byl okamžik, kdy jsem „potkala“ barvy v plném měřítku a věděla jsem, že se chci naučit vše o této oblasti.
Odkud čerpáte informace o nových trendech a barvách?
Inspirace k barvám může pocházet doslova odevšad. Tady neexistuje žádná standardní odpověď. Může to být příroda, ale i barevná kombinace, na kterou narazíte při chůzi po ulici, a ta vás inspiruje k projektu. Důležité je vždy pozorovat, být otevřený svému okolí, nenechat se „chytit“ chytrým telefonem, když jste v metru. Je třeba sledovat lidi, jak se chovají, jak se oblékají, co jedí atd. Každý zdroj médií, tištěných i popřípadě online může inspirovat. Důležité jsou výstavy umění, veletrhy designu, ale i nejjednodušší věci v životě jsou velkou inspirací. Cestování je velmi důležité. Člověk musí být vždy zvědavý!
Můžete krátce charakterizovat nejvýznamnější trendovou barvu na toto období v interiérovém designu?
Bílá a špinavě bílá letos zaznamenávají zajímavý návrat v interiérovém designu. Zdá se, že béžová také zůstává trendem v kombinaci s některými krásnými terakotami v odstínech červené a oranžové. Terakota je hřejivá, příjemná a dynamická, v kombinaci se špinavě bílou, béžovou a dokonce i jinými akcenty. Teplé barvy jsou pro dnešní interiéry klíčové.
Jaká byla vaše nejzajímavější práce a jaká je vaše každodenní práce?
Jako většina podobných profesí nemám zcela typický den. Můj den může být návštěva výstavy, procházka pro lepší nápady. Musím přiznat, že většina mých nápadů se zrodila za chůze (například můj podcast). Letos jsem milovala práci pro Heimetxtil Trend Forum 24/25 ve Frankfurtu s agenturou SPOTT (s Anjou Bisgaard Gaede, která přednášela na konferenci Materiál + Trend vloni). Také jsem byla v lednu pozvána, abych vystoupila v Saudské Arábii s tématem o barvách. To byl velmi vzrušující zážitek.
Zdroj informací: ABF, a.s.
Publikováno: 11. 4. 2024, Autor: Redakce , Profil autora: Redakce