Studenti Masarykova ústavu při ČVUT vytvořili skutečnou e-mailingovou kampaň na generaci Z a mileniály. Cílem bylo propagovat zboží pro alergiky, správně segmentovat zákazníky a přizpůsobit kampaň cílovým skupinám. Software a data vycházející z reálné situace jim poskytli odborníci ze společnosti Mailkit a Etnetera Activate.
Studenti měli k dispozici aktuální data společnosti zabývající se prodejem drogistického zboží, na kterých mohli pozorovat rozdíly v zájmu o jednotlivé produkty.
Vizuál kampaně studenti postavili na claimu „Alergie klepe na dveře. Pořádně si frrrkni, příjemně a s vůní“, který pronáší pes mopsík s charakteristickým „zmáčknutým“ čumákem, který má evokovat pocity alergiků na jaře.
„Práce těch nejlepších byly na špičkové úrovni, a to z pohledu obsahu, zpracování, použití grafiky, respektování jednoduchosti, informační hierarchie i copywritingu. Studenti se v kampani zaměřili na zboží ze sortimentu pro alergiky a vytvořili profesionální jarní kampaň, která by v reálné situaci měla velký potenciál být úspěšná,“ hodnotí Martina Hubená, marketingová specialistka.
Datové integrace e-mailingové platformy, ve které vysokoškoláci kampaň zpracovávali, umožňují kooperovat s dalšími nástroji jako například CRM systémy, umí naimportovat data z prodejů nebo výstupy jiných platforem. „Studenti měli možnost implementovat obsah z jiných zdrojů. Návrhy na předmět e-mailu konzultovali s ChatGPT a využili také nástroj Figma, ve kterém tvořili grafiku kampaně. Studenti si poradili jak s timingem kampaně, tak i segmentací,“ uvádí Martina Hubená.
Studenti oborového zaměření Marketing absolvují ve třetím ročníku studia předmět Online marketing, kde kromě tvorby webové stránky a profilů na sociálních sítích prohlubují své zkušenosti na workshopech vedených odborníky z praxe
Minimalizovat spam skóre pomáhal studentům v průběhu plánování kampaně ukazatel spam skóre, viditelný u každé rozesílky v platformě Mailkit, který uživatele intuitivně vedl. „E-mailingová platforma hlídá prvky, které mají vliv na spam skóre kampaně jako použití vykřičníků, nebo otazníků, přítomnost odhlašovacího linku, barevný kontrast a jiné,“ dodává marketingová specialistka.
Se společností Mailkit spolupracuje ČVUT od roku 2022 a zástupci společnosti vedou v rámci semestru dva praktické workshopy zaměřené na návrh e-mailingové kampaně a její praktické provedení. „Kromě toho může spolupráce skýtat i možnost studentské stáže. Studenti si cení vysokou míru interakce a také příležitost vyzkoušet si práci na softwaru, který se k realizaci mailingových kampaní skutečně využívá,“ oceňuje spolupráci Tomáš Sadílek z Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT.
Zdroj informací: Mailkit s.r.o., Masarykův ústav vyšších studií ČVUT
Publikováno: 1. 5. 2024, Autor: Redakce , Profil autora: Redakce